מה רצוי לעשות מיד לאחר ניתוחי בקע?

ההחלטות שאותן תקבלו ביום שאחרי ניתוחי בקע יכולות לשנות את המציאות כולה. כל עוד ההחלטות שתקבלו יהיו ההחלטות הנכונות תמצאו את עצמכם משתקמים במהירות וחוזרים לשגרה. נדגיש כי ניתוחי בקע יכולים להגיע בגלל מגוון רחב של סיבות, כאשר לכל מטופל יש את הסיבות שלו. אך ביום שאחרי הניתוח הטיפים שנספק לכם כאן יהיו טיפים שרלוונטיים עבור כולם. ד"ר אלדד פובזנר, מומחה כירורגיה כללית, הביא לכם כמה עצות חשובות מאוד. כאלה שיאפשרו לכם לחזור לחיים הרגילים בתוך זמן קצר, לא משנה מהי הסיבה שבגללה עברתם את הניתוח.

חופשת מחלה לאחר ניתוח בקע

כמובן שכל אחד צריך להיות קשוב לגוף שלו לאחר ניתוח בקע כזה או אחר. יש כאלה שיכולים לחזור לשגרה קצת יותר מהר בהשוואה לאחרים. אך כאשר מדובר על חופשת מחלה ההמלצה היא לפרוס אותה על גבי שלושה שבועות. יש כאלה שאפילו מאריכים אותה לארבעה או לחמישה שבועות על מנת למקסם את ההחלמה. כמובן שבכל רגע נתון תוכלו לשאול את הרופא המטפל מהו הזמן הנכון מבחינתכם לחזור לעבודה ולשגרה. אל תתפתו לחזור לשגרה מוקדם מן המומלץ זה עלול להיות בעוכריכם.

קיום יחסי מין לאחר הניתוח

הנושא של קיום יחסי מים לאחר ניתוחי בקע הוא אחד מהנושאים החשובים ביותר. הרי בסופו של יום מדובר על פעולה טבעית שכל אחד ירצה לבצע אותה. אז מהי ההמלצה לגבי קיום יחסי מין לאחר הניתוח? בדומה לחופשת מחלה גם כאן מומלץ לקחת הפסקה של מספר שבועות. בכל זאת מדובר על פעילות מאומצת שעלולה להביא לפגיעה בתוצאות הניתוח. המתנה של שבועיים או שלושה לאחר הניתוח עד לקיום יחסי מין זוהי בהחלט המלצה נכונה ברוב המקרים.

טיפול בכאבים לאחר הניתוח

כמובן שלאחר ניתוחי בקע כמו לאחר כל ניתוח אחר עלולים להתעורר כל מיני כאבים שונים. ד"ר אלדד פובזנר כמו רופאים אחרים ממליץ להתמודד עם הכאבים על ידי נטילת משככי כאבים. לאחר הניתוח תקבלו מרשם למשככי כאבים חזקים יחסית שאמורים לסייע לכם להתמודד עם הכאב. אומנם לא מדובר על פתרון מושלם, אך מדובר על הפתרון הטוב ביותר שניתן ליישם אותו. כמובן שאת משככי הכאבים לוקחים בהתאם לעוצמת הכאב ובהתאם לתדירות שלו. בימים הראשונים ההמלצה תהיה לקחת את משככי הכאבים עוד לפני שמתחילים כאבים איומים. עם הזמן תוכלו להוריד את המינון עד אשר תגיעו לשלב שבו תוכלו להפסיק לחלוטין.

צילום:pixabay