אורתופד ברך – מתי יש לפנות אליו?

כאשר יש לנו בעיות בריאות חשוב שנלך לרופא מומחה. כך למשל אם יש לנו בעיות ברכיים חשוב שנדע ללכת לקבל טיפול מרופא מומחה מסוג אורתופד ברך. יש לפנות לאורתופד מומחה לברכיים כאשר יש לנו כאבים בברכיים או פציעות בהן. בעיות ברכיים יכולות להיות נפוצות מאוד ושכיחות בקרב אנשים בני הגיל השלישי או בקרב ספורטאים. בעיות אלו נגמרות כתוצאה משחיקה של סחוס הברך שיכול להיות כואב מאוד וקשה. שחיקה של סחוס הברך יכולה להיות מאוד כואבת, וחשוב מאוד להיות מודעים לכך שמצב זה יכול להתרחש בכל גיל כולל בגילאים צעירים – במיוחד אם אנחנו עוסקים בספורט באופן אינטנסיבי. 

פרופ' רונן דבי – איך הוא יכול לסייע לנו?

פרופ' רונן דבי הוא אורתופד מומחה שמתמחה במיוחד בניתוחי ברכיים. הוא יכול לסייע לנו להתמודד עם פציעות מסוגים שונים שיש לנו בברכיים שלנו. אם יש לנו בעיות ברכיים, יש חשיבות לכך שנפנה כמה שיותר מהר לרופא מומחה לשם קבלת אבחון וטיפול. לאבחון ולטיפול המוקדם בבעיות ברכיים יש חשיבות מכרעת לשם קבלת טיפול רפואי טוב. ככל שנקבל טיפול בזמן מוקדם יותר, כך נוכל לשפר את מצב הברכיים שלנו באופן ניכר. היתרון בהליכה לרופא מומחה הוא שרופא זה יכול לסייע לנו לשפר את הבריאות האישית שלנו ולאבחן את הבעיה ממנה אנחנו סובלים במהירות. 

מתי כדאי לעבור ניתוח להחלפת ברך?

כדאי לעבור ניתוח להחלפת ברך במקרה בו הסחוס של הברך שלנו נשחק לחלוטין. רופא אורתופד מומחה יוכל לייעץ לנו בזמן אמת מתי עלינו לעבור את הניתוח. לאחר שעוברים ניתוח ברך צריך להתמודד עם טיפול שיקום. שיקום הגוף שלנו והברך שלנו אחרי ניתוח הוא חשוב במיוחד והוא כולל מגוון רחב מאוד של טיפולים. טיפולים אלו משתנים ממטופל למטופל ומאופן הצלחת הניתוח שלו. לרוב, טיפולים אלו כוללים טיפולי פיזיותרפיה ולעיתים גם טיפולים משלימים כמו דיקור סיני או טיפולי הידרותרפיה. 

בסופו של דבר, חשוב מאוד של נזניח את הבריאות שלנו ונדע לטפל בעצמנו. אם אנחנו סובלים בקושי בהליכה, מפציעות בברכיים או מכאבים בברך חשוב מאוד לא להזניח זאת וללכת כמה שיותר מהר לרופא לשם קבלת טיפול. קבלת טיפול רפואי יכולה להציל את הרגליים שלנו ולאפשר לנו ליהנות מתנועה קלה יותר. כאשר אנחנו עושים את הדבר הנכון והולכים לרופא מומחה לשם קבלת טיפול, אנחנו יכולים ליהנות ממצב רפואי משופר מאוד.

צילום:freepik