בוהן קלובה – מדוע אסור להתעלם מתמרורי האזהרה?

אחת מהתופעות המוכרות ביותר ברפואת כף הרגל היא תופעה שנקראת בוהן קלובה. המצב הרפואי הזה מתרחש כאשר הבוהן מתעקמת לכיוון שאר אצבעות כף הרגל. בסיטואציה הזאת העצם של הבוהן יוצאת כלפי חוץ, ולכן חובה לבחון מה אפשר לעשות. במאמר הבא אנו הולכים להסביר לכם מדוע אסור לכם להתעלם מתמרורי האזהרה השונים. ד"ר אנדי קרף יסביר לכם מה עלול לקרות במקרה שבו לא תטפלו בבעיה הזאת בזמן הנכון.

המצב לא יכול להשתפר עם הזמן

לא מעט אנשים יוצאים מנקודת הנחה כי הסיטואציה תשתפר עם הזמן. אך עד כה לא שמענו על מקרי בוהן קלובה שהשתפרו ללא קבלת טיפול מסוים. המשמעות היא שאם תשאירו את המצב כמו שהוא, במקרה הטוב הוא יישאר כך בדיוק. אך ברוב המכריע של המקרים המצב יחמיר מאוד, ותמצאו את עצמכם מגיעים למצב שבו לא תוכלו להישאר עוד אדישים. לכן מוטב לנסות לטפל במצב ולא להשאיר אותו כמו שהוא.

הכאבים עשויים להיות בלתי נסבלים

כאבים של בוהן קלובה הם לא עוד סתם כאבים רגילים, מדובר על כאבים עזים במיוחד. לא מעט מהמטופלים מגיעים למצב שבו הם מטפלים בבוהן קלובה רק בגלל שהכאבים הכריעו אותם. מדובר על כאבים שבשלב מסוים ימנעו מכם ללכת כמו שצריך או אפילו לשים נעליים סגורות. לא חבל שתמצאו את עצמכם מגיעים למצב שכזה? ניתן להקדים תרופה למכה על ידי טיפול הולם.

בוהן קלובה משבשת את איכות החיים

כל אחד מאיתנו רוצה לחיות את החיים בצורה טובה ככל האפשר. אך מצבים רפואיים שונים עשויים לגרום לכך שאיכות החיים כולה תשתבש. מצב של בוהן קלובה עשוי בהחלט לפגוע לכם באיכות החיים בצורה רצינית. הרי לא תוכלו לבצע כל מיני פעולות פשוטות שהייתם רגילים לבצע עד כה. אנו מציעים לכם לטפל במצב על מנת שהוא לא יפגע אנושות בכל מה שהייתם רגילים לעשות.

בשלב מסוים לא יהיה מנוס מניתוח

קיימות כל מיני שיטות לטפל במצב של בוהן קלובה בכף הרגל. אך ככל שהמצב מחמיר, כך חלק מהשיטות פשוט יורדות מהפרק. השאיפה היא שיהיה אפשר ליישם כל מיני שיטות טיפול אחרות שהן לא שיטות טיפול כירורגיות. אך בשלב מסוים לא יהיה מנוס מאשר טיפול כירורגי בכף הרגל. אנו כמובן מדברים על ביצוע של ניתוח שאמור לשפר את המצב, אך לא כולם ירצו לבצע אותו.  

צילום:freepik