איך חותכים קרמיקה?

חותכים חתך מרובע או מרובע באריחי הקרמיקה בקו ישר ומסמנים את קו החיתוך על האריחים להנחיית החיתוך שלכם. חריצים, חתכי זווית וחתכים מרובעים שכיחים יותר מחיתוכים ישרים, אך בין אם אתם מכינים אריחי קרמיקה או משתמשים בפאזל, ישנם מספר עקרונות בסיסיים שניתן ליישם לחיתוךם.
למידע מורחב בנושא של איך חותכים קרמיקה? יש לגשת לאתר deko-israel.co.il

כדי לסמן את האריח לחיתוך, הניח את האריח על אחד הקצוות הישרים החתוכים, דחף את חותך היד או עט האריח כלפי מטה וגרור אותו מעל האריח, והבחין בתחילת ובסוף הקו שלך בתשומת לב מיוחדת. . כדי לגלף את הזיגוג השתמש בקצה הישר של חותך אריחים ביד (קצה מסור אריח) כדי לחתוך את קצה האריח ליצירת פינה קצרה. השתמש במסור כדי לחתוך קו מקצה האריח לעיגול קצה של 6 מ"מ.

אם אתה צריך לחתוך הרבה אריחים לעבודה גדולה או אם אתה צריך לעשות פינות על עמודי דלתות או שקעים לקיר

השקיע במסור רטוב או השכיר כזה במרכז הבית המקומי שלך. בצע מעבר חלק לאורך הקווים המסומנים של החיתוך שלך והחזק את הלהב של מטחנת זווית לאורך קווי החיתוך כנגד אריח הקרמיקה. ניתן לחתוך אריחים עד 4 אינץ 'של משטח בעזרת מטחנת זווית המחוברת לחיתוך אך אינה מנקה את לוח האריחים בין האריח למסור הרטוב; זוהי שיטה מקובלת לחיתוכים גסים בפתחי חימום, דלתות וחתכים לקיר המכוסים בחרוזים או בחומר גימור.

אם אתה מתכוון לחתוך הרבה אריחים לעבודה גדולה או אם אתה צריך לחתוך פינה על משקופים או שקעי קיר

קנה את אחד המסורים הרטובים או מסורי הפאזל מהחנות המקוונת או מהסופרמרקט או השכיר אחד במרכז הבית המקומי שלך וחתוך בעזרתו אריחי קרמיקה. חלק מאנשי המקצוע משתמשים במסור רטוב רב עוצמה כדי לחתוך אריחי קרמיקה, חרסינה ואבן להתקנות קיר, רצפה ומקלחת אך עבור עבודות קטנות יותר מרבית העושים זאת בעצמך יגלו כי מספיק לחותך הצמד פשוט. אם רק צריך לחתוך כמה אריחים ולא לבצע חתכים פיניים מעוקלים, אפשר להכין נגרים חותכי ריבוע או זכוכית.

חותכי הצמד ומסורי אריחים רטובים הם שני כלי החשמל החשובים ביותר המשמשים לחיתוך אריחי קרמיקה

כדי להשיג חיתוך ישר ניתן לבצע את רוב אריחי הקרמיקה בעזרת כלים פשוטים שאינם דורשים חותך ידני, סופר או חותך ידני פלדה. חותכי הצמד פועלים בצורה הטובה ביותר כאשר הכלי היחיד שאתה צריך הוא משהו שאתה יכול לעשות בפרויקטים קטנים יותר, והכי טוב כשאתה צריך רק אריח חתוך ישר.

השתמש בכלים מתאימים לחיתוך אריחי קרמיקה בהתאם לצרכים שלך

התקציב וסוג החיתוך שאתה רוצה לבצע. חיתוכים על אריחים בעלי צורות לא סדירות הם קשים יותר מחיתוכים ישרים ודורשים שימוש במסורי אריח או צבת מיוחדים. לא ניתן לחתוך אריחי כלי חרס בקרמיקה בעובי של יותר מ -3 / 8 אינץ ', אריחי אבן או שיש ואריחים בפורמט גדול בעזרת מספר הצמד, וגם לא לחתוך אריחים בעזרת מסור רטוב.

ייתכן שתרצה להשתמש במרכז החיתוך

כדי לסתום את החור שדרכו האריח מתאים, במקרה זה תזדקק למסור אריח להסרת חצי העיגול בקצה החיצוני. כמו כן, עליך לקדוח חור קטן כמחצית מקוטר החור שברצונך לחתוך ולחתוך את הקצה בעזרת מסור אריח. אם אתה מקדח בעזרת מקדח לבנים קטן, מקדח את החור עד הסוף דרך החור שאתה צריך לחתוך ואז הדבק את מסור האריחים שלך דרך קצה החיתוך כדי לחבר את החור.

בצע את החיתוך בעזרת צבת עם חותך הצמד או קו ניקוד

אתה יכול גם להשתמש בחותך עם קו ניקוד כדי להיכנס לאריח עם מסור לניקוי החיתוך. אם יש לך מסור רטוב או להב מנוע אחר לחיתוך הקרמיקה שלך, תוכל להכניס חריץ לאריח תוך חיתוך זה בדרך זו.

מסורים רטובים משמשים לחיתוך כלי חרסינה מחרסינה

קרמיקה, שיש ואריחי זכוכית. עם מסור רטוב, חתכי האריחים מדויקים; הם לא רק חתוכים למידות המדויקות שלך, אלא גם לחתוך ליצירת קצוות חלקים וישרים. מסור אינו חותך אריחים רטובים בקלות כמו מסור, ולכן הם משמשים אנשי מקצוע.

חותכי אריחים ידניים משתמשים בטכניקות ניקוד וחבטות פשוטות המאפשרות לך לחתוך אריחים רבים תוך זמן קצר

ניתן גם להשתמש במסור רטוב ליצירת שילובים ישרים או אלכסוניים של חתכים זעירים על אריחי קרמיקה או חרסינה. במקרים כאלה, השימוש בצבת אריחים יעילים הוא יתרון, שכן חותכי הצמד אינם מבצעים חתכים לא סדירים.

במאמר זה אנו מראים לך כיצד לחתוך את העיגולים והריבועים המושלמים לאריחים קשוחים עם מטחנת זווית לא יקרה עם להב יהלום

פאזל בעל קצה קרביד או יהלום שוחק יכול לחתוך אריחי קרמיקה, אך בניגוד לכלי עבודה חשמליים אחרים הוא יכול רק לבצע חריצים ופתחים אלכסוניים. לאחר שהאריחים יהיו במקומם, חותכים מכניים (או חותכים מכניים אם הם יודעים כיצד להתמודד עם קצות להב עגולים) יכולים להתאים את האריחים למה שצריך לחתוך, אך הידוק או סלילה של האריחים ישברו את האריחים הדרושים למיקום.